nuoria veisukirja kädessä

Isostoiminta

Isois- ja kerhonohjaajakoulutus

Isostoiminnan vaikutus ja merkitys vaihtelee seurakunnittain. Useissa seurakunnissa isostoiminnalla on suuri merkitys kirkon ja seurakunnan  tulevaisuuden turvaajana. Isostoiminnan avulla seurakunta elävöityy. Se tarjoaa myös nuorille mahdollisuuden   löytää oma paikkansa seurakunnasta. Isosilla on tärkeä rooli rippikoulun onnistumisessa, sillä isosten innostus ja aitous innostavat rippikoululaisetkin mukaan hyvään leiritunnelmaan!

Isois-ja kerhonohjaajakoulutus on hyvin pitkälti nuorten näköinen koulutus. Tärkeintä on yhdessä tekeminen ja oleminen! Isos- ja kerhonohjaajakoulutuksen käynyt nuori voi hakea seurakunnan leireille isoseksi ja toimia varhaisnuortenkerhon kerhonohjaajana.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Isois- ja kerhonohjaajakoulutus pyörähtää käyntiin joka syksy. Koulutukseen kutsutaan erityisesti rippileirillä EHKÄ ISOSEKSI -nimensä laittaneet nuoret mutta mukaan ovat tervetulleita kaikki rippikoulun suorittaneet.

Koulutuksen ja koulutukseen liittyvien tapahtumien, retkien ja tilaisuuksien tiimoilta kokoonnutaan yhteen n. kerran kuukaudessa ja yhteisiä kokoontumisia järjestetään n. 10 kertaa.  Koulutus on vuosittain aina hieman erilainen ja sisältöä suunnitellaa yhdessä ryhmän kanssa. Tapaamme seurakunkeskuksessa, osallistumme rovastikunnallisiin tapahtumiin ja ennen kaikkea vietämme mukavaa aikaa yhdessä!

Suoritettuasi isois- ja kerhonohjaajakoulutuksen voit hakea isosen / ryhmänohjaajan tehtäviin seurakunnan leireille sekä toimia varhaisnuortenkerhossa kerhonohjaajaana.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!