Diakonia on kristilliseen uskoon ja lähimmäisenrakkauteen perustuvaa palvelua, rinnalla kulkemista eri elämänvaiheissa.

Raamattu opettaa meitä pitämään huolta toinen toisitamme.

Me ihmiset olemme usein toistemme tukena ja apuna arjessa ja haastavissa elämäntilanteissa. Välillä taas olemme toisen ihmisen tuen ja avun tarpeessa. Se on elämää. Jokainen meistä tekee diakoniaa ja sen lisäksi seurakunnassa toimii myös diakoniatyöntekijä. Diakoniatyöntekijän työ koostuu ihmisten kohtaamisista, kotikäynneistä, keskustelu- ja muusta avusta, ylijäämäruoka-avun jakamisen organisoimisesta,  ryhmien ohjaamisesta, hartaushetkistä, tapahtumista ja diakoniakasvatuksesta rippikouluissa ja seurakuintalaisten kesken sekä monista muista tehtävistä. Diakonianviranhaltija hoitaa myös lähetyssihterin tehtvät.

Ole yhteydessä seurakuntasi diakoniatyöntekijään, jos  sinulla on huolia tai surua, tai kun koet että et osaa yksin selvittää sitä mistä saisi mahdollisen avun.  Apu on maksutonta, eikä kirkkoon kuulumista kysellä. Diakoninen apu ei ole jatkuvaa vaan sillä pyritään auttamaan ns. kriisin ylitse, oli sitten kyseessä taloudellinen tai muu avun tarve. Diakoniatyössä pyritään ohjaamaan ja opastamaan tarvittaessa muun avun piiriin.

Diakoniatyöntekijä tavoitettavissa puh. 040 358 0790 tai ritva.lampela@evl.fi